NEO lms MaYoR Facebook oldalunk

1szazalek Kérjük, Önök is támogassák munkánkat személyi jövedelemadójuk egy százalékával!

Köszönettel!

Budenz József Gimnázium Alapítvány

adószámunk:
19703770-1-41

Kompetenciaelemző Központ a Budenz József Alapítványi Gimnáziumban

Egyre gyorsabban változó világunk olyan kihívásokkal szembesíti az iskolákat, amelyeknek való megfelelés az intézményrendszer minden elemére kihatással van így a gimnáziumokra is. A technológiai fejlődés által diktált átalakulás először a nagyvállalatoknál dolgozó szülőket szembesítette azzal a ténnyel, hogy a klasszikus iskolarendszer által megvalósított képzések nem biztosítanak elégséges alapot gyermekeiknek a sikeres munkahelyi beváláshoz. Ezért az iskolák befejezését követően kell értelmezniük azokat az elvárásokat, amelyeket velük szemben támasztanak munkaadóik.

Értelmezve a kiváltó okokat rá kellett jönnünk arra, hogy az alapvető problémát és diákjaink versenyképességének esetlegesen gyengébb színvonalát elsősorban az elvárások közötti jelentős különbség okozza. Mást vár el az iskola és más kompetenciákat értékel nagyra a munkavállaló. A szülőknek, a diákoknak, de a társadalomnak is jogos elvárása, hogy ezt a különbséget megszüntessük. Programunk lehetővé teszi tanítványaink számára egy a versenypiaci igényekkel harmonizáló kompetenciarendszer és az ahhoz kapcsolódó mérési eljárás alapján azt, hogy megismerjék azokat a képességeiket, amelyeket erőforrásként használhatnak majd a sikeres életút kialakítása során.

Az elmúlt tanévben megkezdett programfejlesztés résztvevői az iskolában tanító pedagógusok mellett a Mathias Institut KFT ügyvezető igazgatója Benyőcs László, valamint olyan a versenypiacon nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek, akik munkahelyükön évtizedek óta látják, és vizsgálják azokat a képességeket, amelyek sikeressé teszik munkatársaikat. Az Ő segítségük és a gimnáziumi oktatás-nevelésben rejlő követelmények és lehetőségek újragondolása vezetett bennünket a végleges kompetenciaelemző program kidolgozásához.

Az eljárás eredményességét a szülői visszajelzések és a diákok véleménye is egyértelműen alátámasztja.

A program során a diákok és szüleik a felvételitől a fakultációválasztáson át az érettségiig kétévente szembesülnek azokkal a fejlesztésre szoruló vagy erős kompetenciáikkal, amelyek lehetőséget biztosítanak számukra később az eredményes munkavégzésre.

Ennek az elemzési eljárásnak köszönhetően világossá vált számunkra annak a jelenségnek az értelmezése is, amely az iskolában eredményes, de a munkahelyeken kudarcot valló, vagy a munkakörnyezetben rendkívül sikeres, de az iskolában „bukdácsoló” volt diákok életútja mögött húzódik meg.

Ezzel a módszerrel és a kidolgozása során folyamatosan együtt dolgozó pszichológusok, pedagógusok és munkahelyi vezetők rendszeres együttműködésével hatékonyan és hosszú távon tudjuk támogatni a családokat abban, hogy gyermekeiknek ne kelljen az elvárás rendszerek útvesztőiben bolyonganiuk évekig ahhoz, hogy megértsék a velük szembeni követelmények és saját képességeik fejlesztése közötti kapcsolatot.

Nyomtatás E-mail

Budenz József Alapítványi Gimnázium, Budapest
OM azonosító: 035315
1021 Budapest, Budenz út 1. 
titkárság: +36 20 500 5391
 +36 1 391 0127